استاد آواز ایران : شجریان
نوشته شده توسط : ...
 
صفحه اصلي تماس با ما عناوين مطالب پروفايل
[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]

اواز دشتی : محمد رضا شجریان

تار: مجید درخشانی

غزل اواز: پیر عرفان حافظ

 

 

 

صنما با غم عشق تو، چه تدبير کنم

تا به کی در غم تو، ناله شبگير کنم

 

دل ديوانه از آن شد که نصيحت شنود

مگرش هم ز سر زلف تو زنجير کنم

 

آنچه در مدت هجر تو کشيدم، هيهات

در يکی نامه، محال است که تحرير کنم

 

با سر زلف تو، مجموع پريشانی خود

کو مجالی که سراسر، همه تقرير کنم

 

آن زمان کآرزوی ديدن جانم باشد

در نظر، نقش رخ خوب تو تصوير کنم

 

گر بدانم که وصال تو بدين دست دهد

دين و دل را همه دربازم و توفير کنم

 

دور شو از برم ای واعظ و بيهوده مگوی

من نه آنم که دگر گوش به تزوير کنم 

 

نيست اميد صلاحی ز فساد ای حافظ

چون که تقدير چنين است، چه تدبير کنم 

 

 

 

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی

سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی

 

دردمندان بلا زهر هلاهل دارند

قصد این قوم خطا باشد هان تا نکنی

 

رنج ما را که توان برد به یک گوشه چشم

شرط انصاف نباشد که مداوا نکنی

 

دیده ما چو به امید تو دریاست چرا

به تفرج گذری بر لب دریا نکنی

 

نقل هر جور که از خلق کریمت کردند

قول صاحب قرضان است تو آنها نکنی

 

بر تو گر جلوه کند شاهد ما ای زاهد

از خدا جز می و معشوق تمنا نکنی

 

حافظا سجده به ابروی چو محرابش بر

که دعایی زسر صدق جز آنجا نکنی

 دانلود فایل

منبع :وبلاگ حامیان ایتاد آوازایران


برچسب‌ها: شجریان, آوازدشتی, موسیقی سنتی, استادمحمدرضا شجریان, سایت شجریان
[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]

 

اواز: محمد رضا شجریان

سنتور: شهریار صالح

تنبک: مرتضی اعیان

غزل اواز: پیر عرفان حافظ

 

 

ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم

غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم

 

دل بیمار شد از دست، رفیقان مددی

تا طبیبش یه سر آریم و دوایی بکنیم

 

آن که بی‌جرم برنجید و به تیغم زد و رفت

بازش آرید خدا را که صفایی بکنیم

 

خشک شد بیخ طرب راه خرابات کجاست

تا در آن آب و هوا نشو و نمایی بکنیم

 

مدد از خاطر رندان طلب ای دل ورنه

کار، صعب است مبادا که خطایی بکنیم

 

سایه طایر کم حوصله کاری نکند

طلب از سایه میمون همایی بکنیم

 

دلم از پرده بشد، حافظ خوشگوی کجاست

تا به قول و غزلش، ساز و نوایی بکنیم

دانلود

منبع:وبلاک حامیان استادمحمدرضا شجریان


برچسب‌ها: سایت شخصی شجریان, اجرای خصوصی شجریان, اجراهای قدیمی استادشجریان, استاد آواز ایران, شوالیه آواز ایران
[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]

 

برنامه های خصوصی هنرمندان ( اشک لرزان)

اواز: محمد رضا شجریان

سه تار: احمد خان عبادی

غزل اواز: علی اشتری

 

 

 

 

 

رفتی ز پیش دیده و بر جان نشسته ای

در خاطرم چو اشک به دامان نشسته ای

از ما چه دیده ای؟ که به صد سوز همچو شمع

خندان میان بزم حریفان نشسته ای

بر چشم غیر اگر بنشستی به دلبری

اندیشه کن چو اشک که لرزان نشسته ای

ای غم اگرچه عهد  تو بشکسته ام به می

نازم تورا که برسر پیمان نشسته ای

ای اشک هرچه ریزمت از دیده زیر پا

بینم که باز بر سر مژگان نشسته ای

ای دل تو را چه شد که دران حلقه های زلف

مهجور رفتی وپریشان نشسته ای

دانلود

 

منبع:حامیان استاد شجریان


برچسب‌ها: شجریان, استاد شجریان, محمدرضاشجریان, مقالاتی درمورداستادشجریان, سایت استاد شجریان
[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]
........ مطالب قديمي‌تر >>
درباره وبلاگ

بیا، کاین دل سر هجران ندارد
بجز وصلت دگر درمان ندارد

به وصل خود دلم را شاد گردان
که خسته طاقت هجران ندارد

ssetar2@gmail.com
{ازبازدیدسبزتان سپاسگزارم}

این وبلاگ در ستاد ساماندهی
پایگاههای اینترنتی ثبت شده و
تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.
امکانات وب

page rank of shajarian.blogfa.com




:: بازدید از این مطلب : 2595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: